Ett välbehövligt inlägg i den högaktuella debatten om kvinnors kulinariska motgångar.

Gentemot vad de flesta verkar tro överstiger antalet dödsfall i trafiken varje år markant antalet kvinnor som känner asvky inför det ofrånkomliga och övertydliga faktum att allt färre av dagens ungdomar, så väl som äldre individer, förhåller sig skeptiska mot det att nya uppfinningar, vettlösa påfund och spetsteknologi (eller vilket ord man nu bör föredra ur den skog av synonymer dagens forcerat mångkulturella och internationella språksfär har gett upphov till) ersätter äldre generationers tämligen säkra och välfungerande lösningar, förhållandesätt och maskiner. Att ändra på något som redan fungerar relativt smärtfritt kan tyckas, föga förvånande, oerhört dumdristigt på papperet, men det är just detta som dagens regering, iförda sina märkesunderkläder och drickandes sina exklusiva chai-teer som i själva verket är klorblekta, vanliga överskottsteer sålda till grova överpriser, helt sonika genomför framför ögonen på det tack vare dumburkens genombrott cerebralt förslöade folket.

Mannar, för bövelen, upp till kamp! Länge nog har Jag suttit i tystnad och frustrerat iakttagit nyss beskrivna tecken på grov (i närmast brottslig grad, bör tilläggas) dekadens. "Snart måtte de väl taga sitt förnuft till fånga", har Jag spekulerat om Svea Rikes population, "ty ingen kan väl vara så mentalt förstoppad att de inte lägger märke till vad som pågår?", men ack! så fel Jag hade.

Hela denna brydsamhet, eller "stötesten" som ni ungdomar föredrar att kalla det, grundar i min mening i en nationsomspännande ångest inför två allt oftare förekommande faktorer i familjegräl - vaginor och miljön - och har gunås inte en uppenbar, simpel lösning. I mitt långdragna arbetete (vilket tyvärr ej kan benämnas förvärvsarbete då den lokala kommunstyrelsen ej delade min uppfattning om hur kritisk den aktuella situationen är, och därmed inte heller erbjöd mig att arbeta åt dem) tror Jag mig ha kommit fram till ett antal potentiella, ändock i vilket fall som helst mästerligt genomtänkta, lösningar. Jag tar nu till min hjälp det världsomspännande datakommunikativa nätverket internet, då Jag för att genomföra planen är i behov av hjärndöda, lättprogrammerade, imbecilla idioter som det där, enligt vad Jag förstår, finns tämligen gott om.

Jag hyser hopp för framgångar bortom rim och reson.

Vad är det för plan Herr. D svamlar om? Kommer han att rädda samhället i tid? Iögonfallande illustrationer och en banbrytande kontroversiellietetet finns att vänta - missa inte FORTSÄTTNINGEN!

Kommentarer
Tönt-skalpadda

Den va bra 5/5

Tönt-Z

ärligt skrivet molin...så pallade jag inte ens läsa första stycket...:S får bli ngn annan dag xD

2007-10-03 @ 15:50:07
Tönt-tnöT

höhö gay

2007-10-03 @ 19:21:29
Tönt-apa

nej men snälla skriv fler så roliga ord o meningar som gör att man bara vill gå o sova igen. sömnpiller va fan tvungen o kriga mej igenom allt
<333 yeah

2007-10-04 @ 01:04:37
Tönt-Mesko

Jag vill ha lite credzz. :<

2007-10-04 @ 22:53:44

Om du är en tönt och vill kommentera, gör det här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress (visas ej publikt):

URL:

Kommentar:

Trackback