De kallar mig Dr. Philmjölk

När jag sitter såhär på de nu minimala småtimmarna lyssnandes på trevlig musik (i detta ögonblick Mike Katz - The Fiddler / Cu'l an taigh osda / The Birks of Abergeldie / Currie's / Na Goisidich) ackompanjerad av de nyvakna vårfåglarnas sång utanför fönstret - ja, de är faktiskt där - kommer jag att tänka på hur underbart livet är. Underbart, om än väldigt bristfälligt. Man har förvisso en fri vilja och kan ägna sig åt vadhelst man behagar, tills någon sätter stopp för det, men det finns vissa oundvikliga ting som man måste gå igenom.

Jag är en människa, och därmed är det mer eller mindre underförstått att jag någon gång, eller snarare några, eller snarare många, gånger, varit kär. Då jag är så tuff och ball och häftig är det också mer eller mindre underförstått att jag inte i alla lägen fått som jag vill när det kommer till romans, och då jag satt och kontemplerade under en rast i skolan häromveckan gick den ultimata lösningen upp för mig

Tänk er, damer och herrar, om man var kär i sig själv (kursivt understruket fetstil).

Fyfan vad fullständigt genialiskt. Då jag vet att ni alla (speciellt Tavla) såväl som jag älskar Listor, kommer här två Listor med för- och nackdelar för ett kärleksfullt förhållande med sitt jag.

Fördelar
  • Man kommer, så länge man inte är schizofren, aldrig hamna i konflikt med sin älskade, då man själv håller med om sina ståndpunkter.
  • Vad man ska ägna sin fritid åt kommer aldrig vara svårt att avgöra, då man alltid känner för att göra det man själv vill, och man kan därmed inte bli missnöjd på sig själv om man gör ett felaktigt val, eftersom man i egenskap av sig själv gick med på det.
  • Att köpa (och ta emot) presenter blir problemfritt, då man alltid köper och får exakt det man vet att ens partner och en själv vill ha. Ja jäklar, så perfekt.
  • Din favoritfilm, -bakelse, -bok, -person och -yoghurt kommer alltid vara densamma som din partners - även om du skulle få för dig att byta favoritsak.
Nackdelar

  • Man kan inte få barn (på naturlig väg), och i övrigt kommer parets sexliv att bli ganska enformigt. Möjligtvis kanske man kan dra sin högerarm under sitt ben eller runt en stol eller dylikt, men mer varierat än så blir det knappast.
  • Man kan inte diskutera något med sin partner utan att folk i omgivningen uppfattar en som sinnesjuk.
  • Man kan inte vara allt för kräsen när det kommer till utseendet - om man själv är jävligt ful, så...
  • Det funkar måttligt bra om man har något emot homosexuella personer.
Nej fan, nu kommer jag inte på fler nackdelar, och därmed kan vi konstatera att det inte FINNS några nackdelar ALLS!!!!!11!111 Därför ska jag nu bli kär i mig själv, håhå, jaja.

Nobelpriset i Applicerad Psykologi, här kommer jag!

Kommentarer
Tönt-Rubberchicken

Bra där, det där är perfekt, ska börja med det där med. (Y)

2007-03-04 @ 09:52:35
Tönt-alexandras

HAHAhhahahha molin du är sjuk i huve hahaha a sköning

2007-03-04 @ 23:27:12
Tönt-Sir Galahad

Jag har nog kommit fram till att du är helt sinnessjuk.

Punkt.

2007-03-05 @ 14:34:44
Tönt-Mesko

Nu vet jag att du onanerar med högerarmen!

2007-03-05 @ 18:20:11
Tönt-Chris de Kök

man kan faktiskt få ett jättespännande sexliv! man kan ju enkelt och smärtfritt vara otrogen mot sig själv med vem man vill, när man vill! frukansvärt praktiskt..

2007-03-05 @ 19:01:00
Tönt-D.K.D.

Alexandra: Tack :):)):'

Sir Galahad: Meh

Mesko: Ibland kör jag med vänster när jag vill att det ska bli lite mer exotiskt.

Tönt-Z

STÖRD!

2007-03-05 @ 23:36:31
Tönt-BABAJAN

MOLIN ÄR KÄR I MOA.


Ps. linus också

2007-03-06 @ 15:30:42
Tönt-GABRIEL

Jag är kär i mig själv?

Ja det är jag.


Dags för ett nytt inlägg snart?

2007-03-16 @ 15:48:44
Tönt-Elsa

Hahaha, fan vad skön du är

2007-03-16 @ 23:10:47
URL: http://minipinan.blogg.se

Om du är en tönt och vill kommentera, gör det här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress (visas ej publikt):

URL:

Kommentar:

Trackback