Nu jävlar

(Detta inlägg påbörjades för ungefär hundra år sedan, och jag tar därför inget ansvar för eventuellt inkorrekta tidsformer)

Nu jävlar har jag blivit inspirerad av Patrick "Tavla" Bögrövssons senaste inlägg och Ilona idkar utpressning mot mig och vill att jag ska författa ett inlägg om "VAD SOM HELST LOL" och tro fan att jag ska det, för nu är jag ARG!

Idag, när jag fördrev min tid i den lokala skolbyggnaden jag besöker så gott som varje dag - dock inte i många ytterligare veckor, bör tilläggas - blev jag ertappad i mitt chillande utav Karin, bildpedagoginnan. Hon önskade erhålla min assistans och hjälp med att måla någon slags pi-orm på innergården. Den blev förövrigt mycket vacker.

Nåväl. Medan jag befann mig utomhus, i full färd med att fylla i pi:s beståndsdelar med gul färg sattes mitt svaga (läs starka) psyke på prov.

På innergården befann sig även någon ful småbarnspedagog och två fula småbarn. De pratade om något som jag inte hade för avsikt att bry mig om, lika lite som jag bryr mig nu, men helt plötsligt hakar den feta småbarnspedagogen upp sig och tjatar

"Vart? Vart? Vart är den? Men vart? Du måste säga vart! Vart på marken? Vart? Hörrö! Vart?"

och för varje "vart" multiplicerades min ilska och mina aggresioner med tio.

FÖR HELVETE MÄNNISKA, DET HETER VAR.

Detta är fan den vanligaste formen av Kriminalitet mot det Svenska Språket. För att klargöra: "VAR är den", "VART ska vi". Så enkelt är det. I vanliga fall brukar jag kunna tolerera och acceptera när folk använder ordet fel, då jag till min stora sorg och besvikelse har upptäckt att folk inte bryr sig (hur kan man INTE bry sig?) när man påpekar att de har fel som fan. Denna gång bombarderades dock mitt svaga sinne med på tok för mycket grammatisk inkorrekthet och språklig ignorans, ja, till den grad att jag tvingades ta flertalet djupa andetag för att inte langa en fet färgklick i ansiktet på den fula fröken.

Så kom nu ihåg barn:
Vart ska vi om en kvart?
Var ligger den kvar?

Tack för mig.

Kommentarer
Tönt-D.K.D.

Jag vill också annonsera att jag lite smått har påbörjat en ball tuff och häftig låt att dedikera till skolavslutningen, såhär när man slutar nian och allt.

Tönt-Linnii

glöm inte heller att vi skrev våra namn på innergården och målade ett hjärta vilket föralltid kommer symbolisera vår kärlek. Synd att Karin målade över den ena kärleksförklaringen..

2007-06-10 @ 00:55:56
Tönt-Hjärtat

FYFAAAAAAAAAAAAAAAAN!!!!

2007-06-10 @ 11:19:29
URL: http://fanihelvete.blogg.se/
Tönt-THE BIGGEST TÖNT

"hon vart sjuk" det heter hon BLEV sjuk, tack för rättningen molin

2007-06-10 @ 18:48:06
Tönt-Mesko

"någon slags pi-orm" skall vara "något slags pi-orm", då "något/någon" hänvisar till ordet "slags" och inte till "pi-orm", och det heter ju "ett slag", eller hur?

2007-06-10 @ 19:55:00
Tönt-D.K.D.

Mesko är synnerligen korrekt. Detta är en tarvlig miss jag gång på gång upprepar, men jag vet i alla fall att jag har fel, till skillnad från töntarna som säger "VARRT ÄR DEN ÖHÖÖHLÖRLH BÖH???"

2007-06-10 @ 20:48:29
URL: http://dkd.blogg.se
Tönt-GABRIEL

De borde skjutas, hela bunten.
Kan du inte ta kort på ormen och visa?

2007-06-10 @ 21:33:25
Tönt-louise

omg du är sjuk i huvet!

2007-06-12 @ 23:31:48
Tönt-Offe

Du har rätt i det (mesta) du bloggar om, MEN big deal om någon snorunge inte lärt sig skillnaden mellan vart och var ännu.
Hur språkbegåvad var t.ex DU på lågstadiet?
Sluta gör så stor grej av det.

2007-06-13 @ 22:45:18
URL: http://berlindisco.blogspot.com
Tönt-D.K.D.

Offe verkar ha misstagit sig - det var den feta småbarnsPEDAGOGEN som ännu inte, efter de uppskattningsvis 30 åren hon levt, hade lärt sig riktig svensk grammatik. Skamligt.
Tack förövrigt för din antydda komplimang.

2007-06-13 @ 23:17:25
URL: http://dkd.blogg.se
Tönt-Offe

Ah. Pinsamt dåligt av mig att läsa så slarvigt som jag gjorde. Förlåt för det.

2007-06-14 @ 10:12:49
Tönt-Mesko

Får jag även uppmärksamma Herr (Tönt-)Offe om att detta är en av de bloggar som - tagen på (alltför stort) allvar - kan bli Eder undergång.

2007-06-15 @ 10:18:38
Tönt-Tönten

BRA, en gång för alla.

2007-06-15 @ 14:19:58
URL: http://terrorism.blogsome.com

Om du är en tönt och vill kommentera, gör det här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress (visas ej publikt):

URL:

Kommentar:

Trackback