För bövelens hälsokost.

Kvällens, veckans, eder blogpost ska idag handla om ett problem som på kort tid har vuxit sig ofantligt stort i dagens samhälle, och det mest oroväckande är att de flesta inte ser det som ett problem alls.

Jag talar naturligtvis om den mystiska och slagkraftiga revolution som resulterat i att samtliga livsmedel nu innehåller en speciell ingrediens.



Fullkorn.

Den jäveln finns i allt. Pasta, ris, bröd, mjöl, läsk, glass, jag vet fan inte vad. Att det är i saker som till exempel bröd och mjöl och sådant förstår jag, då det trots allt gör det godare och grövre och allt sånt. Men när de har PIZZABOTTNAR med fullkorn, gratinerade med FETTSNÅL ost har det fan gått för långt. Pizza ska fan inte vara överdrivet nyttigt! Brödet är ju inte alls lika mjukt och osten inte lika god, cp:n.

Men det räcker inte med att fylla grejerna med bark (fullkorn, ditt pulver). ALLT ska vara utan fett, socker och smak. Jag förstår inte hur folk kan köpa sånt. Yoghurt utan fett och socker smakar torrt, kärvt och förjävligt. Läsk och saft utan socker ger en särbarnig eftersmak av skit. Dessutom är aspartam giftigt. Usch fy blä bojkott och offentlig protest.

Folk har för bövelen (roligt ord, ingen svordom, ehe) överlevt och varit hälsosamma i cirka HUNDRA TUSEN ÅR utan att bry sig om hur många gram fett det är i kotten de stoppar i sig.

Jävla hälsotrender.

Jag hatar Big Tavla.

Kommentarer
Tönt-gabriel!!!!!!!!!111111

Jag åt pizza idag med botten gjord av fullkorn och den var god! Men läsk utan socker smakar förjävligt, typ eftersmak (och smak) av medecin... ushc piss

2006-11-04 @ 20:46:12
Tönt-ROOMSERVICE

ASGARV - skönt inlägg!

Tönt-Sir Galahad

Mänskligheten har alltid varit på jakt efter något som har gjort deras kropp och själ vackrare i andras ögon, och det kan spekuleras över hurvida "mode-sättarna" kan ha tänkt att fullkorn är en nyttigare form av vanligt mjöl och därför kan få kroppen att bli smalare, ett tecken på sjönhet i det nutida samhället, och därför har bestämt att alla som bryr sig om sin kropp, och själ, måste äta fullkorn för att inte se ut som en träspade.

Men för det mesta smakar fullkorn bajs

2006-11-04 @ 21:56:29
Tönt-D.K.D.

Sir Galahad: Du har förstört mitt liv, min blog och mitt rykte. VEM ÄR DU?!?!?!

2006-11-04 @ 22:38:24
URL: http://dkd.blogg.se
Tönt-Big Tavla

Bög.

2006-11-04 @ 22:56:48
URL: http://fanihelvete.blogg.se
Tönt-Anonym

Den man är, är den man vill vara och därigenom kan man vara vem som helst.

Jag vill vara Darth Revan

jerks

2006-11-04 @ 23:11:38
Tönt-Caroline

du e gyyyyyyyyyyyyyyllig. världens bästa blogpost, för övrigt. cola is the way to be! liksom. fluff.

2006-11-05 @ 23:57:06
Tönt-döttz pajjen ;D

du e miiiiiiiiinn jelte. verldlenms bessta blåggpoåsst förr övrikct.

-- gallagahadmammamor

2006-11-07 @ 00:06:00
Tönt-D.K.D.

Du är min mjälte. :(

2006-11-07 @ 07:57:03
URL: http://dkd.blogg.se
Tönt-Rubberchicken

Kukrv medh ett brödh

2006-11-12 @ 13:51:12
Tönt-Maria

haha fyfan vad du verkar skön..

2006-11-12 @ 21:41:49

Om du är en tönt och vill kommentera, gör det här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress (visas ej publikt):

URL:

Kommentar:

Trackback