Lär er Sfvénska

Folk hävdar att min blog är på väg att rinna ut i sanden, förgås, svälta ihjäl, tyna bort, avdunsta och liknande metaforer.

So the knulla what?


Den har inte någonsin varit annat än en aldrig sinande källa av värdefull skit, och även om den som sagt är tämligen värdefull tror jag knappast mänskligheten går under i smärta och tragedi om jag inte skriver på en månad eller två. Dessutom, bögs, det är sommar, och om en halvsanning ska fram har jag inte haft all tid i världen. "MEH azo ja har ventat jetelgägnegn på nyt inlegg!!! fan dkdk du sugger11". Jaha, bra. Du med!!!!!!

Jag kan förövrigt meddela att jag på annan front skaffat mig ett konto på bilddagboken, där jag samtidigt som jag äger alla med överdrivet bra bilder och tänkvärda texter lyser lika präktigt som Sirius B med min frånvaro.

Nog med rättfärdigad kritik mot allmänheten. Det jag egentlgen ville pålysa ikväll, är, som rubriken väl antyder, SAOBs överlägsna överlägsenhet. Tack vare SAOB har jag länge vetat i vilka sammanhang man ska bruka ordet talkumera, och nu har jag nyligen lärt mig innebörden av ordet tojs. Det är därmed Dagens Ord.

Jag saxar:

, sbst.
oböjl., r. l. m. l f. (S TENHAMMAR Bref 2: 101 (1840) , ÖSTERGREN (1958) ) l. n. ( BJÖRKMAN (1889) ).
( förr äv. skrivet tois )
[ sv. dial. veta tojs , äv. tojs , interj.; möjl. hutningsord av interjektionell bildning (jfr KAS , interj., SCH , interj., SJAS , sbst. ²) l. lösgjord ur interj. vet tojs , assimilerad form av vet pojs (se POJS ) (se EKBO SupplHellqvistOtr. ( c. 1990) ) ]

Ett ovärderligt ord, kort sagt. Hur ska man få pli på sitt fruntimmer, om inte genom att använda sig av Carl Israel Hallmans exempel:

Skäms slyna och vet tois.



"Följ" denna "länk" för att komma till ordets "sida".

Kommentarer
Tönt-Sär

sär

2007-08-17 @ 23:44:50
Tönt-Timmy

För övrigt bör du studera W3Schools grundligt så att du lär dig webdesign någon gång.

2007-08-17 @ 23:52:45
Tönt-Z

Vilket intressant inlägg....indeed...not...nåjå läsandet tog iaf inte upp lika mkt av min dyrbara tid som jag har förspillt på att försöka få fram ett väldigt viktigt svar från dig...
VEM ÄR DIN FAVVO WRESTLARE? - Rey e fan den bästa highflyer o df äger han...

2007-08-18 @ 15:17:28
Tönt-SMACKDOWN

Z är Senharib, bara så att ni vet.

2007-08-18 @ 15:20:07
Tönt-Anonym

Noob hur fan kan man stava mitt namn med ett Z?
:P
PS: Har det coolaste o värsta (n&p)namnet man någonsin kan ha..

2007-08-18 @ 15:22:27
Tönt-D.K.D.

Vad vill ni?

Tönt-Timmy

Att du ska skriva något intressant, ungefär som det du skrev igår, dock betydligt oftare. Medans du har sovit har min bror, jag och min brors vän utvecklat en egen portal vars alphaversion kommer testas med start idag :D

2007-08-18 @ 16:17:15
Tönt-Timmy

EDIT: Eller iofs så var jag på semester/jobbade när den utvecklades, men jag hostar den så jag räknas också!

2007-08-18 @ 16:18:21
Tönt-Z

ASSÅ MOLIN! DU VET VAD JAG VILL!!!
Vill ha ett jävla svar av dig!!!!! Gav dig många bra namn som du kan kolla upp o shiat...
Testa med Iron Shiek nåjb lr The Rock afff
Jag e inget "4life-wrestling fan" så du får skynda med svaret... Seriöst...Thorell e 10000x roligare än dig (inkl hans film)mhmm

2007-08-18 @ 18:05:30
Tönt-Sir Galahad

Eftersom jag är otroligt trött och inte orkar skriva en dryg och kränkande kommentar lämnar jag den uppgiften till dig D.K.D. men om du skulle kunna vara snäll att ta med någonting om "Tönt"-Zs något gramatiskt inkorrekta kommentar, så skulle det vara uppskattat (av mig).

2007-08-18 @ 18:37:41
Tönt-Timmy

Nu är för övrigt Tönt-Z på väg hem till undertecknad.
Om du vill säga något kränkande till Tönt-Z så hänvisar jag till MSN.
Och varför har du ett skydd mot spambotar för? Tror du seriöst att någon vill spamma (Z är ett undantag) eller? Skyddet är extremt störande och det faktum att man inte kan redigera sina kommentarer är inte bättre. Detta gör att jag måste korrekturläsa (vilket jag skiter i för övrigt) om jag vill att innehållet i kommentaren ska vara acceptabelt.
Kan du inte skriva längre bloginlägg än kommentarerna du får av mig?
Hej då, Z är här när som helst nu.

2007-08-18 @ 19:02:17
Tönt-Timmy

För övrigt stavas det "grammatiskt" 2 m, noob!

2007-08-18 @ 19:03:43
Tönt-GABRIEL

DEN BÄSTA WRESTLAREN ÄR INTE RAY, MEN HAN ÄR OCKSÅ BRA!!!! BÄST ÄR BATISTA!!! HAN ÄR STARKAST OCH TUFFAST KOLLA BARA PÅ HANS MUSKLER!!!!!!

2007-08-18 @ 22:24:47
Tönt-D.K.D.

Eh, Timmy, vem fan riktar du ditt inlägg till? Du skriver saker utav vilka några antingen berör mig ELLER Sir Galahad, men adresserar bara den du syftar på med "du". Jag är bra på att skriva.
Förövrigt är det inte jag som står ansvarig för införandet av spambot-skydd (jag har dock råkat ut för spambots) och jag har lika lite makt över det som jag har över huruvida folk ska få redigera sina kommentarer eller inte.
Blogg.se suger, ja.

2007-08-18 @ 22:26:45
URL: http://dkd.blogg.se
Tönt-Timmy

Bäste Daniel,
För övrigt är två ord, inte ett.
Hej då...

2007-08-18 @ 22:27:56
Tönt-Z

Först o främst...det här är en BLOGG...och därför skiter jag fullständigt i (grammatiskt o inte bokstavligt talat...) om hur/vad jag skriver här...
O appropå steroid freaket Batista..så kan han bara några få trista o orginella moves som han hela tiden skriker till efteråt...Förresten så försöker han alltid flasha med sina muskler...men om det är kroppsbyggnad vi snackar om så är Batista ingenting jämfört med Brock Lesnar...som är ett berg...:S - Nåja...Batista ÄR KANSKE bra till en viss gräns men jämfört med Rey som inte är ngn muskelknutte men kan ändå vinna över Batista genom sina överväldigande moves o kvickhet...mja...tycker helt enkelt om Rey för att han e så oorginell...

2007-08-18 @ 22:43:52
Tönt-Timmy

Ovanför har vi ett utmärkt exempel på att inte veta vad "originell" betyder. Hur fan kan man gillar någon som är ooriginell, dvs precis som alla andra?
Nu ska vi se om valideringskoden bildar något roligt ord...

2007-08-19 @ 03:50:19
Tönt-Timmy

Jävla helvete, ett typo!

2007-08-19 @ 03:50:46
Tönt-Z

Z: "tycker helt enkelt om Rey för att han e så oorginell..."
Timmy: "Hur fan kan man gillar någon som är ooriginell, dvs precis som alla andra?"
Jag syftade givetvis på W-R-E-S-T-L-I-N-G döhhhhhhhhhhh, där nästan alla e jävla muskelknuttar som bara kan 1-5 moves...till skillnad från Rey

2007-08-19 @ 21:04:55
Tönt-Timmy

Tack för ett gott skratt nu runt midnatt dagen innan första skoldagen (upprop)!

2007-08-19 @ 23:56:08
Tönt-Z

Lol Timmy titta mer på wrestling nåjb o så tycker jag även synd om dig för du har upprop redan idag HAHAHAHAHAHAHAHAHA (cyniskt skratt) HAHAHHAHAHHA :P

2007-08-20 @ 14:24:49

Om du är en tönt och vill kommentera, gör det här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress (visas ej publikt):

URL:

Kommentar:

Trackback