För en fortsatt trevlig upplevelse

Internet Explorer är som bekant för personer som sysslar med web ganska bra på att förstöra sidor uppbyggda med hjälp av CSS - till exempel min eminenta blog.

Om du scrollar till längst ned på sidan så ser du en fin "meny" där. Den ska egentligen ligga precis till höger om det här fältet där alla inlägg finns. Ser man på.

Jag har försökt, men då mina kunskaper inom CSS är begränsade har jag inte lyckats finna ett tillvägagångssätt för att åtgärda detta. Om man däremot har läst och tagit åt sig av det jag har skrivit, har man också nedladdat webläsaren Firefox, som läser CSS som den ska och genererar sidan som det är tänkt att den ska genereras. På min ära.

Därför uppmanar jag er att antingen hjälpa mig om du är en KLIPPA!!11! på CSS och kan lösa problemet så att en bredare publik kan få tillgång till en ej våldtagen version av min blog, eller så kan samtliga personer ladda ner Firefox. Det är enklare, och då får man också mycket på köpet! KOM OCH KÖP!!!!

Dalande damasker.

Såhär ser det ut i IE6:

asd

Såhär ska det se ut, och gör det också i Firefox:

asd2

Jag kom precis på att det kanske fungerar som det ska i IE7... men det orkar jag inte testa. FF är ändå bättre. Så det så. Jahaja. Där ser man.

Kommentarer
Tönt-mathilda

är det meningen att man ska fatta, kalle och hans vänner-kungen?

2006-12-15 @ 19:34:02
Tönt-Anonym

but well, detta är ett mysterium, men, om man bara maximerar sidan syns den fint i de flesta typer av webbläsare, jag menar, jorden går ju faktiskt inte under...

God Joule!

2006-12-15 @ 20:21:01
Tönt-D.K.D.

Mathilda: Fatta vad?

Den andra typen: Fönstret ÄR ju maximerat. Ändå är det sepe. :(

God hjul på dig själv du, vem du än är.

Tönt-GABRIEL

Men det funkade ju förut... CTRL+Z ??? he he jag är haxx jag gör fina hemsidor

...

2006-12-16 @ 00:06:39
URL: http://www2.edu.sollentuna/~gabbj_90/
Tönt-GABRIEL

...

2006-12-16 @ 00:14:00
URL: http://www2.edu.sollentuna.se/~gabbj_90/
Tönt-carro

Hoppas det fixar sig det där !:)

2006-12-16 @ 00:27:52
URL: http://lovelyC.blogg.se
Tönt-Mesko

ÄN EN GÅNG GLÖMDE DU NÄMNA ATT FX ÄR GRATIS! Folk tror säkert att det kostar. ;_;

2006-12-17 @ 00:42:18
Tönt-Mathilda

hahha, allt. jag är dum i huvet så jag fattar inte riktigt... aja. när jag blir stor kommer jag förstå alla livets mysterier, som din blogg.

2006-12-18 @ 16:50:09
Tönt-Mesko

Jo nu är det så, Mathilda lille, att Internet är en möjligheternas värld, om än lite komplicerad. Ändlösa... bla bla bla...
Kort sagt: Om du inte fattar är du dålig!
Puss!

2006-12-19 @ 19:04:47
Tönt-olivia

firefox är skiten.

2006-12-22 @ 11:16:02
Tönt-axl rose

firefox är klar bäst, men om man fixa bloggen så den funkar i exprorer så är det bara att gå in i stilmallen och minska bredden på blogginläggssidan (ja, jag är inte tt dugg tekniskt kunnig egentligen) eller på kant delen.

2007-01-08 @ 14:37:37
URL: http://ardnaxela.blogg.se
Tönt-Ines

Välkommen i klubben av "vi som inte är med" Själv använder jag mig av min systerdotter när det kör ihop sig:)

2007-01-12 @ 19:19:11

Om du är en tönt och vill kommentera, gör det här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress (visas ej publikt):

URL:

Kommentar:

Trackback