Jävla blockad

Nu jävlar blir jag sur. Samhället är på gränsen till kollaps, men ingen verkar bry sig. INGEN. INGEN, förutom UNDERTECKNAD.

Här sitter jag och försöker hitta trevliga föremål av varierande natur på den svenska anonnssidan Blocket.se, men tro fan att det är svårare än det låter. Att ett slarvfel slinker in ibland är förståeligt, och att en del människor har dyslexi går inte att förneka - men att så gott som hälften av Sveriges befolkning skriver så det är snudd på oläsligt hade jag inte en aning om.



Det är särskrivningar hit och åsyftningsfel dit, groteska stavfel och grammatiken ska vi inte ens prata om. Då jag är så förbaskat snäll låter jag er slippa leta på Blocket själva (det krävs visserligen inte mycket till ansträngning för att hitta något), så här följer några urdrag som jag själv plockat ur.



    Hej . Nu säljer jag min Ford Fordson Super Major 64 Den har mortorvärmare. Plogbak.  Snökjeder.Har alltid startat i alla väder . Köparen får årna hämtning vid leverans .

Okej, för det första: man har inte mellanslag framför skiljetecken. Hur fan man ens kan tro något sådant ligger bortom min förståelse. Utöver det finns det några små stavfel (Kjeder? Årna? Dumbass?), men på det stora hela är denna annons inte särskilt uppseendeväckande.


    EN PÄRLA FÖR MINDRE ÄN HALVA NYPRISET. KOMPLETT MED ALLA VERKTYG FÖR BÅDA KITTLARNA T O M EN EXTRAKITTEL 80L INGÅR. ALLT I ROSTFRITT OCH GIVETVIS GALLERSKYDD ORIGNAL.

OKEJ, TACK SÅ MYCKET, JAG KANSKE RINGER DIG NÄR MIN HUVUDVÄRK GÅTT ÖVER FÖR DET ÄR NÅGON SOM SKRIKER I MIN HJÄRNA NU. Det kallas Caps Lock, tönt, och det ska vara avstängt.


    ATV 90cc med back enda på marknaden, fullfjädrad bär ca 75kg förare, hydralisk skivbroms bak trummor fram lyse och bromsljus självklart elstart och kick mycket fint skick

Det låter bra men du hur mycket kostar den det stod nämligen inte i annonsen det kanske är bra att ha med det jaja hur som helst kanske du borde börja använda skiljetecken ditt mobboffer det är nog inte bara jag som stör mig på folk som skriver såhär förstår du vad jag menar ok bra


    Fantomen 74-82,Stålmannen,Tarzan,AgentX9,m.fl.tidn.Motorspo rt,Bilsport,Tekn.värld m.mfr66-73,Årstidningar Fantomen,Tin-Tin,Anderssonskans Kalle m.fl.fr 69-84 fr.5-15:-Finns i Falkenberg tel:0346-92170

... Hur fan är det tänkt att jag ska se vad det står? Försök hitta "men" i följande skit utan att läsa allt:

tåg,bil,jul,enniomorricone,bilsport,tidningar,porr,film,öl,bok,prostituerad,fulakvinnor,älgar,förstörda hus,idiotiska blocketannonsörer,men,fulingar,cpbarn,atomkärnor,kvant fysik,sär skrivning,röv dildo

Totalt jävla omöjligt. Dig tänker jag inte köpa nåt från, mongo.


    volvo 855 se 2.5 140hk aut. 360000 mil endast landsvägskörd full s-bok nyligen bytt kamrem o alla fläktremmar alla bromssystem bytta bl.a bromsok o bromsklossar bormsskiver båda främre bromssadlar luftabromsläggning bromsvätska kvitto finns kostnad 4.800 bra fjädrar o bra stöddämpare klimat anlägning el-hiss runt om ny besk o skatt säljes bilen omgående ny bil köpes därför är den låga prisen för snabb äffär ingen bytesförlsag o ingen "kompis va e sista pris" pruta o klart 20 000

Ni behöver inte läsa allt ovan (du förtjänar en medalj (för Avsaknad av Liv och Annat) om du lyckas), det jag syftar på är detta: styckeindelning, som är en grundläggande regel inom skrift och sådant (den finns inte i det här fallet); förkortningar, som inte precis är nödvändiga i digitala skrifter eftersom det inte går särskilt mycket snabbare och endast gör att texten blir helt oläslig, särskilt tillsammans med nästa punkt; avsaknandet av meningar. Allt är en enda stor mening. Way to go (cpbarn). Inte en enda radbrytning fanns det heller. Nej, fy fan.


Spån som de här ovan borde inte få vistas på internet, än mindre på sidor som Blocket. Fyfan. Jävla missfall.

(Om ni missat det så har jag utnyttjat min rätt som cooling här på bloggen. Kommenterar man något jag skriver gör man det i egenskap av Tönt, och förolämpar därmed sig själv. Håhå, jag är så ondskefullt busig)

Kommentarer
Tönt-Kelly

jag röstade på din blogg :-)

Tönt-Emma

Stavfel är så fruktansvärt jobbigt.

2007-02-09 @ 14:33:25
URL: http://alltelleringetblogg.blogg.se
Tönt-olivia

du är cool daniel, vill du bli min förebild? moa säger nej..

2007-02-09 @ 15:08:37
Tönt-D.K.D.

Säger Moa nej till att vara din förebild, eller säger hon nej till att JAG är din förebild? :O

2007-02-09 @ 15:36:08
URL: http://dkd.blogg.se
Tönt-Mesko

Haha vi hade just en fet diskussion om svenska språket på social studies-lektionen. Äntligen börjar problemet uppmärksammas!

2007-02-09 @ 15:53:46
Tönt-Tönt-Mathilda

äntligen :D

2007-02-09 @ 17:02:20
Tönt--Tönt-Tönt-Tönt-Tönt-Tönt-Tönt-Tönt-Tönt-Tönt-Någonting

Varför (nästan) uteslutande fordonsannonser? Gå in på typ vilken datorannons som helst så ska du få se riktigt grov misshandel av det svenska språket.

Här har du ett bra exempel: http://www.blocket.se/vi/10839247.htm?ca=14_s

2007-02-09 @ 22:19:27
Tönt-GABRIEL

vad letade du efter?+? VILL DU KÖPPA MINN FINN FINA SYKEL???? EKSTRA PRISS!!

Tönt-MalmöLisa

vaddå har du problem med sär skrivningar? Jag tycker det är lite o nödigt att bli så upp rörd. Fak tiskt.

2007-03-16 @ 23:43:11
URL: http://www.malmolisa.blogg.se

Om du är en tönt och vill kommentera, gör det här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress (visas ej publikt):

URL:

Kommentar:

Trackback