Stofiler

Kära folk, idag har jag bestämt mig för att prata om en mycket viktig sak.

Stofiler.

Stofiler är, och har alltid varit, en vital del utav Svea Rikes samhälle. Jag vågar nästan påstå att redan hos de gamla vikingapågarna fanns det en stofilisk ledare. Nämnvärt pålitliga källor har upplyst mig om att det inte var den starkaste vikingen, han som hade det bästa handlaget för en batalj, som blev ledare. Nej, det var den mest stofiliske.

Exempel på stofiler i moderna tider är många, världen över. Pettson, Marx och nästan alla gamla uppfinnare var märkvärt stofiliska - denna standard har dagens äldre herrar inte ens nästan nått upp till. Och låt oss för all del inte glömma ärkestofilen, August Strindberg. Skåda bara hans skarpa ögon, stenhårda blick och den karakteristiska mustaschen. En man att se upp till, på min ära!

Idag ritade jag en riktig praktstofil, då jag spenderade min tid i skolbyggnaden. Ingen tycktes dock inse hur åtråvärt och eftertraktat det är att vara en riktig stofil. När jag lämnar detta jordeliv, vet jag exakt vad jag önskar ska bli skrivet på min gravsten:

Daniel Molin
Stofil

Och det är något som även du borde sträva efter.

Kommentarer
Tönt-FREDDHH HÅÅH

Fin läsning, fin läsning..
Mer av denna vara och du har dig snart en egen spalt i SvD !

2006-05-18 @ 21:52:32
Tönt-D.K.D.

Jaahh, makt!

2006-05-18 @ 21:53:18

Om du är en tönt och vill kommentera, gör det här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress (visas ej publikt):

URL:

Kommentar:

Trackback