Jag köper åtta!

Snäll som jag är brukar jag ju dela med mig av diverse amusanta saker jag kommer över, och denna blogpost är inget undantag.



Denna bild var bifogad i ett tämligen intressant spammail jag fick häromdatumet, som förvånande nog inte filtrerades bort utav GMails annars eminenta spamfilter (klicka på bilden för högre upplösning, tönt).

bullish ['buliS] adj. 1 envis, tjurskallig 2 uppåtgående, stigande

Det hela börjar mycket bra - jag blir lovad en stigande (eller tjurskallig) aktie i ett bolag som sysslar med träull (excelsior) - DEN BÄSTA PÅ DEN HÄR VECKAN!!! Men ännu är jag inte riktigt övertygad... vad är det som gör att aktien är den bästa på hela veckan? Kanske resten av mailet kan klargöra det:

confuse deceive selection distortion
Music painting a Brussels Belgium handed is. Linesof in roots therethe a pinetree drops or?
Favorites Chronicles or Magazine


Bara inledningen ger ett intryck av trovärdighet! Jaa, en... musikmålning är Bryssels Belgiens händer? Bra. Linjer av rötter där talldropparna eller favoritkrönikor eller tidningar? Detta låter ju helt lysande.

Disarming Mythology Robbery Assistant Village Idiotfor early. Otherwise sender explicitly requested link indicate statements webpage a.

Med i paketet verkar man också få en avväpnande, mytologisk stöldassistent för... byfånar? Annars kan man bara skicka en väldigt tydlig, önskad länk som indikerar uttalandet på hemsidan.

Innocent appearance conceal sinister. Columnists Resources Gallery Quotations. Discussion cry walk in culturally opinion peaceful or.

Öhm.. "oskyldigt framträdande gömmer ondsint...a". Uppmanas oskyldigt folk att ta åt sig skulden för, typ, mord? Jag förstår... det är därför jag ska köpa aktierna! Det är därför kolumnisternas resurser framgår i galleriets citat: i en diskussion kan man antingen gråta gåendes eller ha en fredlig, kulturell åsikt.

Ja, sådana här roliga saker kan man ha för sig en helt vanlig torsdagkväll. Mest skrev jag detta för att folk vill att jag ska skriva nåt, så varsågod: här har ni en dos meningslöst skräp. Jag förväntar mig en kommentar av Linnéa.

Men kom ihåg:

Announce am enjoy cheese raised money let begin.

(Om någon vill ha en kopia av mailet är det bara att säga till!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!)

Kommentarer
Tönt-Mesko

Ha-HA! Jag hann före Linnéa!

En ytterst underhållande bild! Inget mer att säga!!!!!

2006-11-30 @ 22:54:41
Tönt-Anonym

SKICKA KOPIA!!! jag vill ha!!!!11 kom till mig på lördag, du får nybakade bullar! och ni har mat och vi äter den och det blir gott och nybakade bullar !!!!!!!!!!!!!!!!1111

2006-11-30 @ 23:13:40
Tönt-D.K.D.

mm men du froga ju inget cp!!!!!!!!!!!!

Tönt-gabriel

jo jag vil ha koppia!!! på meljet!!! gave me!!!

2006-12-01 @ 16:09:13
Tönt-gabriel!!!!!!!!!111111

du e ju så blåst som bara köper åta!!!! jag ska köpa masor jag kommer tjena massor me pengar!!! haha blåst du e e du blåndin??????

2006-12-01 @ 16:12:43
Tönt-Anonym

komer du till mej på lörda???????? du kan ha kallas hema hoss mej, ja har baka bular eller min mama har jort d!!!!!!

2006-12-01 @ 16:15:52
Tönt-ROOMSERVICE

Har ställt fåtöljen på gatan utanför, den är borta nu, jag antar att det var du som hämtade den?

2006-12-01 @ 19:48:23
URL: http://roomservice.blogg.se
Tönt-carro

Ja dom har verkligen varit kassa:/ Men sunes jul är grym!

2006-12-01 @ 20:03:40
URL: http://lovelyC.blogg.se
Tönt-Mesko

http://he_looks_like_a_cartoon.istheshit.net/

2006-12-01 @ 21:09:30
Tönt-D.K.D.

rellevannt hörni!!!!!!

2006-12-01 @ 22:03:57
URL: http://dkd.blogg.se
Tönt-Sir Galahad

Vad f** har Sunes Jul med aktier att göra?

2006-12-01 @ 22:19:13
Tönt-D.K.D.

Hon (och den där rumservicen också) svarade på kommentarer jag skrivit i deras bloggar, håhå jaja.

2006-12-02 @ 00:22:45
URL: http://dkd.blogg.se

Om du är en tönt och vill kommentera, gör det här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress (visas ej publikt):

URL:

Kommentar:

Trackback